Dag 15: 1 oktober - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 15: 1 oktober - Reisverslag uit Fratta Polesine, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 15: 1 oktober

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

02 Oktober 2015 | Italië, Fratta Polesine

Verona – Fratta Polésine (ca. 20 km ten noorden van Ferrara) : 100 km; totaal 1432 km.
Vandaag is het wisselvallig weer: temperatuur komt niet boven de 17 graden, maar het blijft droog. De Po-vlakte is niet het meest interessante deel van deze tocht. Ze zeggen “het lijkt veel op Nederland”. Doch ik fiets liever langs de Vecht, Amstel, Gein, Reeuwijkse plassen etc. dan over deze vlakte.
De middagstop is in de plaats Montagnana. Een stad met een indrukwekkende stadsmuur, voorzien van 4 poorten en 24 torens. Het is een bezienswaardigheid. Met de fiets hebt je een en ander in een uurtje gezien.
Het volgende hoogte punt is het vinden van het overnachtingsadres. Een dag van te voren wordt dit adres vastgelegd. Maar waar we terecht komen is dan niet duidelijk. Voor de Mio was het adres ook een raadsel: midden op een dijk had de Mio het adres gevonden. Dat hebben we nogmaals overgedaan en na 2 maal navragen was het adres gevonden. Het is een gerestaureerde watermolen uit de 19e eeuw “in de middle of no where”. Je kunt er tevens eten, dus dat probleem is dan ook opgelost. De kaart is in het Italiaans, we snappen daar niets van. Gelukkig spreekt de uitbater Engels, dus hebben we voorgesteld: doe maar wat of te wel maak een Surprise Menu. Wel nu dat heeft de beste gedaan: Spagetti met allerlei soorten vis: dat maakt de fietser sterk. We gaan het morgen beleven. Het smaakte voortreffelijk.

• 02 Oktober 2015 - 13:03

Marius/Nicole:

We vonden de missende dagen - dinsdag-woensdag en zijn weer bij, bedankt,
    Jullie zien veel en Italie ligt uiteraard een ieder wel.
    Hoe ver is het nu nog naar Rome. en wanneer denken jullie daar aan te komen?
    Wat een geweldige fietstocht, ijzer sterke neef en vriend, veel plezier van een
    oom en tante die bepaald onder de indruk zijn. Love en greetings vanuit Canada.