Dag 14: woensdag 30 september - Reisverslag uit Verona, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 14: woensdag 30 september - Reisverslag uit Verona, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 14: woensdag 30 september

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

02 Oktober 2015 | Italië, Verona

Vandaag een rustdag in Verona. Op bezoek bij Julia. Romeo is niet thuis. Schijnt al jaren geleden met de noorderzon te zijn vetrokken. In de gehele stad geen spoor te vinden. De cultus draait dus om Julia en daar hebben we paar mooie foto’s van.
De andere trekpleister, het amfitheater, hebben we ook bezocht: een stadion waar menig betaalde voetbal club in Nederland jaloers op zou zijn. Het is hufter proef gebouwd, zelf voor Feyenoord aanhangers. Zittingen zijn robuust en gaan al eeuwen mee. Iedereen wil het zien, zelfs als niets is te beleven. Alle bezoekers dokken wel 10 Euro. Good business.
Met de bus een rondje door de stad. Een beetje eten, drinken en een wandeling door de stad. De dag is zo om.
We verblijven in een appartement en de verhuurder spreekt aardig Engels. Hij heeft het geleerd door de pop muziek: hij vertaalde alle liedjes. Het appartement was voorheen de woonplaats van de schoonouders. Alles is netjes in orde.