Dag 11: 27 september - Reisverslag uit Bozen, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 11: 27 september - Reisverslag uit Bozen, Italië van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 11: 27 september

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

28 September 2015 | Italië, Bozen

Glurns – Bozen: 85 km, totaal 1151 km
We fietsen deze dag door heel veel appelboomgaarden: duizenden hectaren.
In tegenstelling tot de druiven worden de appels (nog) met de hand geplukt. Ook op zondag zijn veel plukkers aan het werk.
Onderweg komen een overzichtskaart tegen van het fietspad vanaf de Reschenpas. Eigenlijk is het deel Landeck – Bolzano, en waarschijnlijk verder naar het zuiden, een lang fietspad.
Omdat we continu dalen, Balzano 350 m+, neemt de temperatuur ook toe. Tegen de middag is het boven de 23 graden: beenstukken en fietsjack zijn niet meer nodig: fietsen in zomerse outfit.
Onderweg stoppen we in Merano een mooie stad met statige gebouwen.
We overnachten in een dorpje voor Bolzano: Adriano in pension Grunwald: Oosterrijk achtig pension met de beste bed tot nu toe. We zijn nog steeds in Sud-Tirol: de mensen spreken Duits en voelen zich verwant met Oosterrijk. De pensionhoudster is daar duidelijk over. Morgen gaan we de denkbeeldige grens met Sud-Tirol over.

• 28 September 2015 - 22:00

Jack & Claartje:

Dag fietsende mannen,

Lekker hoor in de korte broek en shirt fietsen, we zijn best wel een beetje jaloers. Het schiet nu al lekker op nu jullie in Italië zijn. Ben benieuwd of jullie nog langs het Gardameer gaan en zo ja welke plaatsen jullie tegen gaan komen. Voor vanavond nog veel plezier en voor morgenvroeg goede reis. In Italië zeggen ze bij vertrek tegen elkaar: andiamo! Of zoiets. Veel liefs van de Bossche bollen.

• 30 September 2015 - 11:45

Zr.birgit Martens:

Goede morgen Carl,
    Via Marijke ben ik met jullie op reis naar Rome.
    Wat fijn dat die betreffende mevrouw toch even jullie kleding heeft willen wassen..
    Jullie verhalen zijn mooi om te volgen.
    Wat een lange reis zeg!!! Alle bewondering voor jullie.
    Ik wens jullie team nog veel vreugde.
    Behouden aankomst in Rome en naar huis.
    zr. Birgit.
    p.s als er iets zou zijn met Marijke of de kinderen kan zij altijd een beroep op mij doen.