Dag 8: Obersiggingen-Bludenz: 126 km, totaal 923 k - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 8: Obersiggingen-Bludenz: 126 km, totaal 923 k - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 8: Obersiggingen-Bludenz: 126 km, totaal 923 k

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

24 September 2015 | Oostenrijk, Bludenz

Afgelopen nacht heeft het flink geregend, maar met het vertrek is het droog. Het blijft de gehele dag verder droog. Henk is ondertussen verkouden geworden van dit spartaans avontuur.
We zijn voor 12:00 uur in Bregenz, fijn dat afdalen. Na de koffie gaan we verder langs de Rijn. De rivier is over dit bovenstroomse stuk gekanaliseerd en voorzien van een uiterwaarde. We komen een mooie voorbeeld tegen van opwekking van energie door water: de rivier de Ill loost het water in de Rijn via turbines. De rivier is afgedamd en voorzien van een overstort. Het project is recentelijk gereed gekomen, ziet er goed uit.
De tweede stop is in Feldkirch: mooi centrum en goed voor wat foto’s. Vervolgens het laatste stukje naar Bludenz waar we om 17:30 aankomen.
Morgen weer een zwaardere rit of misschien wel de zwaarste: Arlbergpas. Het is niet duidelijk of we de pas over mogen fietsen. De Arlbergtunnel is in 1 rijrichting afgesloten i.v.m. onderhouds werkzaamheden. Of dit alleen voor het weekend geldt of ook voor door de week is onduidelijk. We gaan het beleven. Mooi weer wordt verwacht. Het logeer adres is morgenavond in Ried.
Morgen zijn we tevens over de helft van de te fietsen afstand.

• 24 September 2015 - 22:18

Jack & Claartje:

Dag fietsende mannen,

Wel verwarrend hoor 2 verslagen van jullie reis op een en dezelfde dag! Maar wel leuk. Vervelen dat Henk verkouden is geworden zeker nu jullie morgen een zware opgave staat te wachten. In elk geval zijn we best wel een beetje trots op jullie prestatie: in een korte tijd zo'n afstand fietsen dat is niet niks. Bijna Halfweg dat is mooi! We lezen dat jullie wel foto's maken uiteraard zijn we erg nieuwsgierig en we hopen dat jullie wat foto's zullen delen. Luister naar onze goede raad, vroeg naar bed goed uitrusten en dan gaat het morgen wel goed komen. Fijn dat het goed weer is! We zijn heel benieuwd naar het verslag van morgen hoe jullie de pas hebben bedwongen! Succes mannen en fiets voorzichtig!

• 24 September 2015 - 22:25

Ellen:

Wat spannend of het nu de pas of de tunnel gaat worden......succes.
    En net zoals Jack en Claartje ben ik ook wel benieuwd naar foto's!
    Goede reis verder, erg leuk om te lezen

• 25 September 2015 - 13:17

Ruud Mariette En Corrie:

Hoi Carl en Henk,
    Fijn dat er toch nog eerlijke mensen zijn en jullie ontdekken dat dit ook nog beloond wordt.
    Inmiddels gehoord dat het busje zo gekomen is en de pas geen probleem opleverde. Prima toch.
    Henk weten niet of het een goed idee is, maar een neutje voor het slapen zal de verkoudheid misschien snel bestrijden. In ieder geval beterschap. Vooral doorgaan en we zijn trots op jullie.
    Groetjes, Corrie Mariette en Ruud

• 25 September 2015 - 18:01

Marius/Nicole:

Begrepen, dat jullie morgen Zwitserland in rijden, klopt dat ?
    Hopelijk valt de verkoudheid bij Henk wat mee, want op zo'n tocht heb je volop zuurstof nodig!
    Genoten van jullie beschrijvingen van de omgeving, waar jullie door rijden. Op de fiets zie je bepaald veel meer dan in de auto of per vliegtuig. Hoeveel pond ben jij intussen af gevallen, Carl?
    Zie met belangstelling de komende berichten tegemoet. Geniet er met volle teugen van!

• 25 September 2015 - 21:52

Carl En Henk Fietsen:

De foto's gaan we thuis erbij plaatsen. Ik ben het kabeltje kwijt. Dat gebeurt als je zonder vrouw op stap ben. Wat betreft mijn gewicht:Als ik thuis kom -3 kg.
    In Zwtserland komen we niet. Zaterdag zijn we in Italie,