Dag 6:Wieher - Tubbingen: 119 kmm, totaal 680 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 6:Wieher - Tubbingen: 119 kmm, totaal 680 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 6:Wieher - Tubbingen: 119 kmm, totaal 680 km

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

23 September 2015 | Duitsland, Tübingen

De dag begint met regen, dus het regenjack kan gebruikt worden. Het weer klaart snel op en het is droog tot ca. 15:00 uur.
Het landschap wijzigt zich: de heuvels komen, druiven niet meer gezien, wel veel bossen en bospaden.
In Bretten hebben we koffie gedronken. Mooi stadje met oude vakwerk huisjes, een mooie kerk en een oud centrum dat zich opmaakt voor wijnfeesten. De marktkraampjes worden opgericht.
De weg vervolgend richting Pforzheim gaat door bossen met stukken valsplat en hellingen van 6 tot 8 %: lekker zweten. Nat wordt je toch: hetzij van buiten af of van binnen uit. Totaal hebben we vandaag ca. 900 hoogte meters gehad.
Op de weg naar Weil der Stadt komen we een Amsterdammer tegen die de tocht alleen rijdt in de richting naar Amsterdam. Ik krijg de indruk dat hij het prettig vindt om weer Nederlands te praten. Hij heeft op dat moment 1200 km afgelegd in een tweetal weken en is bekend met de rit. Hij rijdt deze voor de derde maal. En passant vertelde hij dat de rit vanuit Malaga ook heel mooi is. Dit voor degene die nog een tochtje wil maken. Op de route voor ons zijn volgens hem geen andere Nederlandse rijders. Hollandse kaaskoppen herkent hij blijkbaar altijd. Tevens wist hij te vertellen dat de Arlberg pas in het weekend is gesloten voor fietsers i.v.m. werkzaamheden in de gelijknamige tunnel. Er zijn alternatieve(n).
Vanaf Weil der Stadt gaat het voor ruim een uurtje regenen. Het fietsen op de half verharde wegen in het bos krijgt een mounttaine bike achtig karakter: alles zit onder de modder.
Om 17:30 zijn we in Tubbingen en op zoek naar de rivier de Neckar. Onze slaapplaats is aan de Neckarhalde. Het pension bevindt zich boven een Grieks restaurant. Voor de maaltijd zijn dicht bij huis gebleven.
Morgen is het weer slecht: 50 % kans op regen. We fietsen morgen naar de Donau (Sigmaringen) en eindigen in Obersiggingen. Afstand en totaal hoogte meters vergelijkbaar met vandaag.

• 23 September 2015 - 07:27

Jack & Claartje:

Goedemorgen fietsende mannen,

Al vroeg uit de veren! Het is toch ook wel een beetje vakantie. Grappig een Amsterdammer uit de wereldstad die het fijn vindt om Nederlands te praten, dat bewijst eens temeer dat Amsterdam maar een dorpje is. Hopelijk valt vandaag het slechte weer mee zeker gelet op het klimwerk dat jullie voor de kiezen krijgen. Opletten dus in de afdaling! Hoe bevallen de Koga's trouwens? Nou wij gaan maar weer werken. Veel fietsplezier en tot het volgende verhaaltje!

• 23 September 2015 - 18:32

Michel:

Volgend jaar naar Malaga. Lijkt me wel wat. Morgen dus richting Friedrichshafen. Ken je het nog. Kan je een deel fietsen van onze tocht om de Bodensee.De kilo s vliegen er zeker wel af. Ben benieuwd naar jullie alternatief. Stukje met de trein?

• 23 September 2015 - 18:40

Corrie, Mariette En Ruud:

Carl, je schrijft dat de wereld toch klein is (Amsterdammer ontmoeten), waarom hebben jullie dan regen en wij zon. Raar ook dat Mariette vanuit Rotterdam naar Montpellier er net zo lang over gedaan heeft als wij van Pezenas naar Montpellier.
    We doen ons best het mooie weer hier in jullie richting te blazen.
    Vandaag (23-9) begrijpen we was voor jullie een zware dag, maar bedenk na regen komt zonneschijn.
    Keep on going.
    Groetjes, Corrie, Mariette en Ruud

• 25 September 2015 - 17:47

Marius/Nicole:

Jullie waren vandaag in Tuebingen. Daar woont nog familie van je, Carl. t.w. Tilman Kroeger, de kleinzoon van tante Co. Is getrouwd, heeft 3 kinderen, voetbat veel en is leraar Frans. Wij waren daar 12 jaar geleden op bezoek, mooie omgeving. Doch er op de fiets heen te rijden, ongelooflijk!