Dag 5: Niertsein - Burchsal: 119 km, totaal 561 km - Reisverslag uit Weiher, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 5: Niertsein - Burchsal: 119 km, totaal 561 km - Reisverslag uit Weiher, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 5: Niertsein - Burchsal: 119 km, totaal 561 km

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

22 September 2015 | Duitsland, Weiher

Zoals voorspelt, het was een mooie nazomerse dag. Blauwe lucht, 21 graden en weinig wind.
Na een goed ontbijt zijn we om 8:15 aan gefietst. Het eerste deel van de route gaat hoofzakelijk door druiven gebieden, gevolgd door een ruime omtrekkende route rond Ludwigshafen. Vervolgens gaan we naar Speyer en steken daar de Rijn over.
Zo mooi als Speyer is, zo triest is Ludwigshafen. Schoorstenen zat van de BASF en cs. Speyer heeft een mooie kerk / Dom, het museum valt op vanwege de Boering 747 van de Lufhansa.
De overnachting is in Weiher: ca. 5 km voor Bruchal. Bruchal ligt iets noord-oostelijk van Karsruhe.
Het geheugen van de Mio van Henk is vol geschreven en we kunnen deze niet wegschrijven via “Mioshare”.
Morgen, dag 6, naar Tubingen. De Rijn hebben we achter ons gelaten en het zwarte woud wacht. Vanaf morgen gaan de hoogtemeters meetellen. De weer voorspellingen zijn tegenstrijdig: volgens internet een regenachtige dag, volgens de krant een zonnige dag. We zien het wel.

• 22 September 2015 - 22:25

Jack & Claartje:

Dag fietsende mannen,

Petje af dat jullie al zover zijn gekomen in vijf dagen! En dat ondanks de vele bezienswaardigheden die jullie al tegen zijn gekomen. Het Zwarte woud zal zeker een eerste uitdaging betekenen, maar goed zo kunnen jullie de klimspieren nog eens extra testen voor het grote werk straks. Veel groeten en we kijken weer uit naar het volgende verslag!

• 22 September 2015 - 23:07

Ellen:

Gezellig om jullie verhaal te lezen.Knap hoor elke dag weer zo'n stuk fietsen,zonder dagje rust.Lekkere apfelstrudel mit schlagsahne onderweg.....?? Groetjes, ellen

• 25 September 2015 - 17:36

Marius/Nicole:

Zojuist gelezen dat jullie bij de BASF in Ludwigshafen waren. Deed in 1953 veel zaken met de IG Farben, i.e. Bayer, Basf, Hoechst en Casella, en kochten bij hen de dyestuffs (indanthren kleurstoffen voor textiel) voor export naar Indonesie voor de batik industrie. In datzelfde jaar zag ik Jan, m'n broer, en Carl's vader dagelijks voor de lunch, Jan werkte toen bij de Trio Oil Co, voordat hij naar Den Haag vertrok en bij de Aramco kwam, en ik vertrok hetzelfde jaar Naar Ghana.