Dag 3: Euskirchen - Boppard: 115 km - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu Dag 3: Euskirchen - Boppard: 115 km - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Carl en Henk Fietsen - WaarBenJij.nu

Dag 3: Euskirchen - Boppard: 115 km

Door: cmo

Blijf op de hoogte en volg Carl en Henk

20 September 2015 | Duitsland, Boppard

Na een riant ontbijt zitten we om 8:30 weer op de fiets. We hebben de route weer snel gevonden. Op weg naar de Rijn worden we verrast met een paar leuke klimmetjes en nog leukere afdalingen. Wat opvalt is dat je weinig mensen ziet in de dorpen en op het platte land. Maakt niet uit of dit nu een werkdag is of de zaterdag. Het leven langs de Rijn is uitbundiger: nogal wat mensen op de fiets en het water trekt tourisme: veel volk op de been. We volgen de Rijn vanaf 2 km beneden strooms gezien vanaf Remagen.
In Remagen, langs de waterkant treffen we een soort museum. Het zijn de restanten van een met natuursteen gemetselde landhoofd voorzien van torens aan beide zijde. Tussen deze torens is de aanzet van een stalen vakwerkbrug te zien. Deze brug troffen de Geallieerde in tact in maart 1945. Vervolgens is deze na 10 dagen gebruik door de Duitse artillerie alsnog geraakt.
Op de muren van het landhoofd staan wat streepjes die de record waterstanden aangeven. Januari 1995 doet het niet slecht in deze verzameling. De huidige waterstand is laag en ligt ca. 8à 9 meter lager. Totaal fietsen we vandaag ruim 70 km langs de Rijn. De fietspaden en bewegwijzering van de paden is uitstekend.
“Die alte stadt” Koblenz is mooie en gezellig. We pauzeren bij de aansluiting van de Moezel op de Rijn. Hierna nog 13 km naar Boppard. De naam klinkt jong, maar de gemiddelde leeftijd wordt door ons flink lager.

• 20 September 2015 - 09:23

Broos En Heidi:

Hoi Carl en Henk! Tot nu toe verloopt jullie fietstocht heel voorspoeidig zo te lezen. Gaaf!
    En het weer valt ook alleszins mee. Van harte gegund!! Vandasg een zonnetje en een paar wolken, prima fietsweertje.
    Je schrijft leuk Carl!
    Fijne fietsdag!!

• 20 September 2015 - 10:49

Jan Crusifix:

Zo te lezen en via de whats-app te zien gaat het nog steeds voorspoedig. Dat je in een paar dagen fietsen al zo ver op streek kan zijn verbaast me. Mijn max. is 40 km per dag en dan moet ik ook nog eens een dag daarna rusten.
    Het leest fijn weg en gelukkig hebben jullie ook nog oog voor andere zaken dan het fietspad dat voor jullie ligt.
    Ga zo door en denk maar zo: iedere dag is een dag dichter bij Rome !
    Groeten,
    Jan Crusifix

• 20 September 2015 - 11:11

Jack & Claartje:

Dag dappere fietsers,

Jullie gaan als een speer op dit tempo rijdend hebben jullie straks twee weken om Rome te verkennen en missen jullie ruimschoots de Oktoberfesten. Dat laatste is maar beter ook denken wij. De beschrijving van de brug doet me denken aan een bruggetje in Oeteldonk. Zo ver hadden jullie dus niet hoeven te fietsen! Super dat we wat wetenswaardigheden meekrijgen. Veel fietsplezier en viel hals und beinbruch!

• 21 September 2015 - 17:40

Ria & Julienne:

Dag mannen,

Wat ontzettend leuk en gezellig om dit te lezen! Wat een avontuur beleven jullie toch. Super gaaf en heel veel plezier de rest van de dagen. Geniet vooral en kom maar heelhuids weer thuis!;)

Auf Wiedersnietzel,

Julienne & Ria